Misja kampanii „Porozmawiajmy, Mamo”
Dzień pierwszej miesiączki, symbolicznego stania się kobietą, pamięta każda z nas. To wyjątkowo ważny moment w życiu – moment, w którym niezwykle istotne jest odpowiednie przygotowanie córki i wprowadzenie jej w tajniki kobiecości, a szczera rozmowa matki z córką sprzyja budowaniu bliskości i więzi między nimi.
Niestety, jak pokazują badania przeprowadzone w 2018 roku na zlecenie marki No–Spa, większość matek nie wie, jak rozmawiać z córkami na temat menstruacji i dojrzewania. Ten problem jest w społeczeństwie tak duży, że miesiączka w wielu domach jest po prostu tematem tabu, a ciężar przygotowania dziewczynki do zmian towarzyszących dojrzewaniu świadomie przenoszony jest na szkołę. Dziewczynki wkraczają w wiek menstruacyjny z bardzo ograniczoną wiedzą na temat tego, co dzieje się z ich organizmem. Najgorsze jest jednak to, że w tak trudnej i ważnej dla nich chwili brak im „emocjonalnego przewodnika”, jakim powinna być matka.
To właśnie z myślą o mamach dojrzewających córek powstała kampania „Porozmawiajmy, Mamo”. To ogólnopolski projekt edukacyjny, którego celem jest przekazanie mamom pomocnych narzędzi i nauczenie ich, jak bez skrępowania rozmawiać z córką o dojrzewaniu, nie tylko w kontekście nadchodzacych zmian fizjologicznych, ale – co ważniejsze – zmian związanych z psychiką i emocjami młodej, dojrzewającej kobiety. Wierzymy, że silna i mądrze wprowadzająca córkę w dorosłość matka to silna i mądra, odważnie krocząca przez świat i znająca swoją wartość córka.